Tuesday, September 1, 2009

Hadiah KeMERDEKAan Untuk Rakyat Malaysia

Assalamualaikum wbt...

Tahniah untuk kerajaan Malaysia kerana telah memberikan hadiah yang paling beharga untuk kami rakyat Malaysia terutama nya yang beragama Islam yang bakal menyambut Aidilfitri tidak lama lagi.

Hadiah yang merupakan kenaikan minyak ini memang saya nanti nanti kan kerana berita ini telah lama tersebar. Mungkin dalam penulisan akan datang saya akan paparkan segala perancangan ini.

Tapi yang kecewa adalah disebabkan oleh penipuan yang telah di tunjukkan sama ada degan sengaja atau pun tidak. Apapun kita sebagai rakyat hanya mampu menerima walaupun ada yang menyatakan kenaikan sebanyak 13.888889% (0.25/1.80) bagi RON97 adalah tidak membebankan.

Penipuan pertama adalah kadar kenaikan sebanyak 25 sen. Dahulu telah dikatakan minyak RON97 akan hanya di naikkan menjadi RM2.00 pada 1 Sept 2009, tetapi bila tiba waktu nya di umumkan kenaikan sebanyak 25 sen menjadi RM2.05. Walaupun 5 sen ia tetap suatu penipuan oleh manusia yang telah dipilih oleh manusia untuk memimpin. Kecewa.

Penipuan kedua ialah kenyataan mengenai harga minyak dunia yang dikatakan naik ke paras USD80. Setelah dilihat dilawan web, ternyata kenyataan yang di dengar melalui berita tv3 itu adalah kenyataan yang palsu. Kenyataan yang palsu keluar dari mulut pemimpin. Kenyataan yang diutarakan di bulan Ramadhan yang mulia ini.


Bukti penipuan.

Merujuk kepada gambar di atas, ternyata harga minyak mentah tidak pernah mencecah USD74 apatah lagi USD80 untuk tempoh sebulan yang terakhir ini seperti yang di war warkan. Sekarang semua maklumat boleh rakyat perolehi dengan mudah. Rakyat boleh menilai segala kenyataan yang di keluarkan. Untuk penulisan di masa akan datang akan saya keluarkan semua kenyataan yang di keluarkan oleh pemimpin2 berkenaan dengan harga minyak ini. Semua itu ada di dalam laman komuniti xkt.

Sekian.

No comments:

Post a Comment