Friday, September 4, 2009

Semangat Yang Hilang

Assalamualaikum wbt.

Ini bukan nye nak promote lagu XPDC, tapi apepun layan la lirik lagu XPDC kat bawah ni.

Jika engkau seorang
Juang hingga titisan
Rempuh tak berharapan

Nanti aku disana
Diufuk pemikiran
Lalu menghayatinya

Di dalam kubur manapun
Jasad aku ditanam
Aku akulah jua
Kita laksanakan
Mati hati yang damai
Disana kejujuran

Semarak impian
Segunung harap dujulang
Usah diragukan
Keupayaan diri

Api yang membara
Mengikutkan kata apa
Jawapannya disini
Semangat kita hilang

Semangat yang hilang
Kita cari pulang

na...na...na...na..na
na...na...na..na..na

Kalau di ikut kan, memang tak ada persamaan langsung thread ni ataupun perasaan aku hari ni dengan lagu XPDC ni. Hanya Tajuk die sahaja yang ada persamaan dengan diri aku hari ni. Entah kenapa, entah apa yang tak kena dengan diri ini. Asyik pusing2 jejari di mouse pad je. Asyik pusing2 blog orang je. Nampaknye banyak dah masa yang di bazirkan dekat situ.

Nampak nya kena cari balik semangat yang hilang tu. Mmmm tp dimana ya?

Hari ni tak bawak buku Sudoku, hanya bawak buku Dr Yusuf al-Qaradhawi dengan Men are from Mars, Women are from Venus je. Tapi tak ada mod nak baca buku2 ni. Agak nya kerana lama sangat dah tak bersukan kot. Last year ada jugak main badminton sebelah petang nya walaupun dalam bulan puase ni. Tahun ni tak nampak bayang pun nak bersukan sebelah petang.

SEMANGAT!!!!!!Mane engkau??????

Berlalunya hari kelmarin bagi engkau sebagai saksi yang menepati, dan engkau berpagi-pagian dengan hari yang menjadi saksi ke atasmu.
Jika kelmarin engkau melakukan satu kejahatan maka lakukanlah perkara kedua sesuatu yang baik, sedang engkau mendapat pujian.
Janganlah engkau tangguh perbuatan yang baik pada suatu hari hingga hari esok, kemungkinan apabila tiba hari esok engkau sudah tiada lagi.
Jika engkau mencela hari engkau kemanfaatannya akan berubah menjadi kemudaratan ke atas engkau, kelmarin yang telah berlalu tidak akan kembali.

2 comments: